Diskution och Åsikter (2x22)

Datum: 2011-05-13 Tid: 19:52:22 Kategori: The Vampire Diaries
Vi älskade avsnittet som kom ut idag FM i sverige och visades på CW igår kväll! Vi kan inte vänta tills säsong 3, dela era tankar om avsnittet i en kommentar nedan. 

LÄS INTE, STORA SPOILERS OM DU SER I SVENSKA TAKT!

Nathalie skriver om avsnittet: 
Damon dog inte fast jag trodde inte heller att han skulle och det var söt att Stefan gjorde allt där för sin bror.
Jag är välldigt arg på Klaus för det han gjorde mot Stefan och Elijah. Kan jerymy se spökar nu? Eftersom han kunde se Vicki och Anna. Kommer Stefan följa med Klaus? Hoppas inte det i alla fall. Hur kommer det bli med Caroline och hennes mamma? Så mycket frågor, jag vill ha säsong 3 NU NU NU NU NU

Johanna Skriver om avsnittet:
WoW, väldigt bra avsnitt om jag får säga det själv. Men det som stör mig är att vi måste vänta läänge innan vi får se nästa avsnitt! Jaja ni kan läsa lite kort om avsnittet där Nathalie har skrivit. Jag hade tängt skriva lite om säsong 2 istället.
I säsong 2 får vi se mycket spänning, dram och romantik såklart. Nästan hela säsongen handlar det om månstenen och förtrollningen mellan månen och solen. Men i de näst, näst sista avsnittet (2x20) får man veta att den förtrollningen inte finns utan att den innebär något helt annan. Hela förtrollningen handlar om Klaus, om han bryter förtrollningen kommer han att vara både vampyr och varulv. I det nästsista avsnittet bryter Klaus förtrollningen och han har fått sin föerahundraårs gamla dröm uppfylld. Detta är en av de största saker jag minns av säsong 2, men även kärleken mellan Stefan och Elena och Damons kärlek till Elena. Ja vad ska man säga mer, jo att säsong 2 var helt UNDERBAR, precis som säsong 2 var och antagligen säsong 3 kommer att bli.

Bilder och Avsnitt

Klicka på bilden för att se den i fullstorlekKlicka på bilden för att se den i fullstorlek

2x22


DU KANSKE BEHÖVER VÄNTA EN STUND EFTER DU KLICKAT PÅ PLAY!

/ Nathalie o Johanna

Kommentarer
Kommentar av: Johanna

Jättebra skrivet älskar avsnittet och jag håller med er. Hatar Klaus och tycker så synd om Stefan han vill ju bara hjälpa sin bror. Sen när man ser kyssen mellan Damon och Elena så verkar det mest vara vänskapligt.



Jag hoppas hoppas verkligen inte att Stefan följer med Klaus.. Vill ha säsong 3 nu!!!!!!!

2011-05-13 @ 21:31:17
URL: http://thesalvatorebrothers.blogg.se/
Kommentar av: sarah

Jag längtar GALET tills säsong 3 börjar! Speciellt att få se hur de ska göra med Stefan och Klaus. Hur dom ska "hjälpa" eller göra Jeremy "normal" hahah.. Ifall någon tar ut dolken ur hans hjärta så POFF lever han igen. Åååh vill ha ett datum på när det börjar!

2011-05-15 @ 21:12:03
URL: http://saraah.webblogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback