Johannas story!

Datum: 2012-03-11 Tid: 12:10:55 Kategori: Nathalie & Johanna
Detta inlägg kommer handla om hur jag började titta på The Vampire Diaries, varför bloggen skapades och hur jag tycker att bloggen har växt. Även lite om hur jag tycker att serien har utvecklats. 

Jag började kolla på The Vampire Diaries när jag gick i 6:an, då var jag alltså 12 år. Jag började kolla för att en i stallet där jag rider pratade om det, jag var då ett STORT Twilight fan och ville kolla för att se om det var bättre än Twilight. Jag minns så väl att jag tyckte att det var superläskigt med kråkan, när Elena var på kyrkogården osv. Det tog nog ungefär halva säsongen innan den där rädslan släppte. TVD har verkligen hjälp mig att våga titta på lite läskigare filmer/TV-serier. 

Jag och Nathalie började kolla på Vampire Diaries samtidigt, efter hand blev vi mer och mer beroende och beslutade oss för att starta en Fansite om serien. Ibörjan var det nog inte riktigt en Fansite eftersom vi aldrig haft en sådan här blogg. Men nu efterhand har vi lärt oss att ta hand om bloggen. Den 21 juni 2012 har vi haft bloggen i 2 år utan uppehåll inom bloggandet. Det är vi sjukt glada över, dock har vi under och efter jullovet förlorat ca hälften av alla våra läsare. Jag förstår det men hoppas nu att de vill komma tillbaks och läsa bloggen igen.
Serien tycker jag utvecklas för varje avsnitt som går och karaktärerna kommer bara närmare och närmare hjärtat. När jag tittar på serien känns det som att jag är delaktigt. Jag känner vad de känner, gråter när de mår dåligt är glad när det mår bra. TVD är verkligen en serie som har alla sidor och det ör det jag älskar med den!

Jag kan erkänna att jag inte alltid känner mig motiverad till att blogga, det är därför min uppdatering har varit kass nu på slutet. Jag känner mig så dum eftersom ni läsare betyder så oerhört mycker för mig. Min största önskan här på bloggen är att få er tillbaks. Ni som fortfarande läser bloggen även om vi inte uppdaterat som vi borde, ni är bäst!

Förut var bloggen inriktad på både Svensk och Amerikansk takt, nu inriktas bloggen mest i Amerikansk takt. Men om ni har frågor om TVD i Svensk taks svarar vi självklart!

Har ni frågor, funderingar osv. kommentera, skrib på bloggresponse eller maila på [email protected]




Kommentarer
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback