Diskution Om The Sun Also Rises 2x21

Datum: 2011-05-06 Tid: 23:20:24 Kategori: The Vampire Diaries

Avsnittet var  helt underbart och det tror jag ni också kommer tycka.
Själv var det mycket gråt från min sida.
Nathalie tyckte också att avsnittet var awsome!

Jag tängte skriva lite om vad som hände men det innehåller STORA SPOILERS!
Jag rekomenderar att ni INTE läser texten om du INTE sett avsnittet.



Klaus ska i avsnittet "bryta förannelsen" mellan solen och månen som de flesta tror att den innebär men det gör den inte utan den ska göra så att det ska komma en ny art som är både vampyr och varulv. Den enda som kan bli detta är Klaus. Självklart måste Elena vara med i förvandlingen och även en varulv (Jules) och vampyr (Jenna) inklusive Klaus. Den enda som ska överleva är Klaus av dessa 4. Men Elena har vampyr blood i sin kropp och kommer därför inte dö. Jenna förvandlar Klaus i avsnittet och hon överlever tyvär inte för Klaus dödar henne. (Detta är alltså den första viktiga rollen i säsong 2) Men även John, Elenas biologiska pappa, den enda förelden hon har kvar offrar sitt liv för att ho ska överleva. Han skriver ett brev till henne innan han dör, där skriver han hur mycket han älskar henne även om hon är vampyr eller inte och kommer alltid att göra fasten han är död. (John är den andra viktiga rollen som dör) Elena överlever och ingen mer dör förutom Jules och jag skulle inte kunna tro att hon var en viktig roll. Damon blev biten av taylor när han var förvandlad som varulv och har ite berättat detta för någon förutom Katerin och i den här avsnittet berättar han för Stefan. Han ber Stefan att inte berätta för Elena och det lovar han.

Hoppas jag fick med det bästa.
Vad tyckte ni om Avsnittet?

Skrivet av Johanna men kramar från både Johanna och Nathalie :)


Kommentarer
Kommentar av: Johanna

blev mycket tårar från min sida med. Var så bra avsnitt. Så tråkigt att säsong 2 snart är över

2011-05-08 @ 20:04:07
URL: http://thesalvatorebrothers.blogg.se/
Mitt namn är:
Kom ihåg mig

Min e-postadress: (publiceras ej)

Min blogg:

Kommentar:

Trackback